Millest alustada?

Kui oled otsustanud hakata enda tervisesse panustama, siis võta minuga ühendust!

Kui soovid tulla personaaltreeningusse, siis:

  • kirjuta mulle vabas vormis oma soovidest ja ootustest
  • kirjelda oma senist suhet spordiga, treenituse hetketaset
  • mitu korda nädalas plaanid ja saad treenima hakata ning millises spordiklubis
  • anna teada, kas Sul on vigastusi või valusid, mis võivad treeningut mõjutada
  • võimalusel lisa kirjale oma varasemad treeningkavad

Kui soovid tulla toitumisnõustamisse, siis:

  • kirjuta mulle vabas vormis oma soovidest ja ootustest
  • lisa oma pikkus, kaal ja vanus
  • mis kellaegadel on toidukorrad/saaksid olla toidukorrad
  • kas on toiduaineid, mida Sa ei söö/kas on toiduallergiaid
  • pea vähemalt 3 päeva toitumispäevikut: mida, millal ja kui palju sööd

Personaaltreening on individuaalne lähenemine kliendi vajadustele ja soovidele. Iga inimene on erinev. Erinevad taust, treenitus, eesmärk ja eelistused treeningu osas, muidugi ka pikkus, kehakaal, liigeste liikuvus, jäsemete pikkus ja muud kehalised näitajad. Mõnele inimesele meeldib rahulik, teisele intensiivsem trenn. Mõni eelistab trenažööre, teine oma keharaskusega treenimist jne.

Muidugi on oluline ka personaaltreeneri roll distsiplineerija, motivaatori ja progressi jälgijana. Personaaltreener saab aidata trenne muuta vaheldusrikkamaks ja muuta treeningplaani, kui kliendi päevakava või enesetunne seda vajab.

Toitumisnõustamine on samuti individuaalne lähenemine kliendi toitumisharjumuste parandamiseks. Mõnele inimesele sobib kui treener annab ette kindla toitumiskava, mida rangelt jälgida. Enamikule on siiski jätkusuutlikum lahendus, kui aluseks võetakse kliendi praegused toitumisharjumused ja neid vajalikus suunas korrigeeritakse. Toitumisnõustamise käigus annan soovitusi vastavalt inimese taustale – kui klient pole kunagi toitumist jälginud, alustame lihtsamatest soovitustest. Kui klient juba orienteerub tervisliku toitumise maailmas, võin anda täpsemad kalorite ja toitainete koguste soovitused.

Meie koostöö alguses võime teha ka kehakoostise mõõtmise, millega saab muuhulgas teada lihas- ja rasvaprotsendi. Loe lähemalt MyFitnessi kodulehelt.

Lisasoovitused

  • loe tervislikust toitumisest ja liigutamisest Tervise Arengu Instituudi kodulehelt toitumine.ee
  • kui Sulle sobib kalorite lugemine, siis õpi kasutama Nutridata veebirakendust või MyFitnessPal mobiilirakendust: Apple Store, Android App Store
  • pea toitumispäevikut – kirjuta üles kõik mida sööda ja jood, millal ja kui palju
  • jaluta iga päev vähemalt 30 minutit ja liigu eesmärgi 10 000 sammu päevas poole
  • alusta treeningharjumuse kujundamist ja südame tugevdamist ning käi 2x nädalas jõusaalis esialgu kasvõi ratast, crosstrainerit, sõudmist või muud liigestele ohutut kardiomasinat tegemas